Nieuwsbrief:

Legenda motoroccasion

Op Motoroccasion.nl maken wij het vinden makkelijk door de motor te voorzien van een icoon die past bij een rijbewijs type.

De motoren zijn als volgt gelabeld:

geschikt voor het A rijbewijs.
geschikt voor het A1 rijbewijs.
geschikt voor het A2 rijbewijs.
na aanpassing geschikt voor het A2 rijbewijs.
motoren waarop je mag rijden met je B rijbewijs mits je deze hebt gehaald voor 19 januari 2013.
Op welke motor mag je rijden met welk rijbewijs
Het rijbewijs geeft een ruime keus aan motoren.
De motor die bij jouw rijbewijs past kan een aantal eigenschappen hebben die door de wet zijn vastgelegd. Motoroccasion heeft deze op een rij gezet waardoor het gemakkelijker wordt om te zoeken tussen de duizenden motoren. Hieronder vind je de uitleg welk soort motoren bij de rijbewijzen past.

A1 rijbewijs: maximaal 11 kW
Motoren: met een maximaal vermogen van 11 kw/15 pk, een cilinderinhoud van maximaal 125 cc en minder dan 0,1 kW per kg. (11/0,1 = 110 kg)
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van max. 15 kW.

A2 en A2*: maximaal 35 kW
Motoren: met een standaard maximaal vermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = 175 kg)
Motoren: met een door een technische aanpassing (*) geregeld maximaalvermogen van 35 kW en minder dan 0,2 kW per kg. (35/0,2 = minimaal 175 kg).
Gemotoriseerde driewieler: met een vermogen van maximaal 15 kW.

(*) Een motor die wordt teruggebracht naar 35 kW mag wettelijk maar maximaal standaard het dubbele vermogen hebben, dwz. 70 kW. Tevens dient de motor te worden aangeboden aan de RDW voor een IKS keuring om de verplichte vermelding -35 kW- op het kentekenbewijs te krijgen óf de aanpassing wordt via een merkdealer en de importeur geregeld, wat vaak goedkoper is.

Motoren zonder een opgelegde technische beperking
Motoren: alle motoren, dus met of zonder opgelegde beperkingen.

B Rijbewijs: gemotoriseerde driewieler of trike
Gemotoriseerde driewieler of trike: met een vermogen van meer dan 15 kW waarbij het rijbewijs B gehaald is voor 19 januari 2013.

Direct uit voorraad leverbaar bij www.langenbergmotors.nl



Wist u dat: In de motortaal "Spring hub" betekent: Verende naaf die werd ontwikkeld en toegepast door het Engelse merk Triumph in het achterwiel van de 50OCC en 650CC staande twin modellen als de SpeedTwin en deTiger uit de jaren veertig en vijftig. Om het rijden met het stijve frame toch nog enig comfort te verschaffen, werd niet overgegaan tot bijvoorbeeld het aanbrengen van plunjervering in de achterbrug van het frame, of van een scharnierende achterbrug, maar van een afgeveerde achteras. Dat afveren vond plaats in de naaf, waarin de achteras een paar centimeter verticaal op en neer kon veren. Een constructie die in motorkringen evenveel bewondering als verwerping heeft geoogst. De spring hub verdween toen de scharnierende achtervork met schokdempers de standaardconstructie werd op moderne motorfietsen in de jaren vijftig.
© 2000 - 2025 Motoroccasion